یو پی اس و برق اضطراری ارزان

یو پی اس و برق اضطراری ارزان

jhjh
ب

قطعی مکرر برق به دلیل افزایش مصرف بیش از حد برق در تابستان برای بیشتر شرکت ها، کارخانه ها و دیگر صنایع ها آزاردهنده بوده است. یقینا شما هم قطعی مکرر برق را تجربه کرده اید و با خودتان فکر کرده اید که ممکن است لوازمی که به برق شهری متصل هستند با قطع وصلی برق دچار اسیب، سوختگی و یا از کار افتاده شوند.

برای حل مشکل قطعی برق ما به سیستم یا تجهیزاتی نیازمندیم تا هنگام قطعی برق، بدون وقفه توان بار لازم دستگاه ها را فراهم کند، به این سیستم یا دستگاه برق اضطراری یو پی اس گفته می شود. یکی از عواملی که بر قیمت دستگاه یو پی اس تأثیر می گذارد نوع دستگاه یو پی اس است و بسته به نوع دستگاه برق اضراری که انتخاب می کنید، قیمت دستگاه یو پی اس تغییر می کند.

در ادامه به برسی انواع برق اضطراری، نحوه کار و تفاوت و مزایای آن را برسی خواهیم کرد.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو ایست ۳۰۰۰-۴۰۰ وات

خرید کنید

آشنایی با انواع برق اضطراری

احتمالاً در مورد برق اضطراری شنیده اید، اما با ماهیت و نحوه عملکرد آن آشنا نیستید. منبع تغذیه بدون وقفه منبع تغذیه مستقلی است که در صورت قطع برق، سیستم های الکتریکی را تغذیه می کند.

منبع تغذیه بدون وقفه می تواند شامل انورتر، باتری، یو پی اس UPS، پنل های خورشیدی یا ژنراتورها باشد که بسته به الزامات و کاربرد می توان با آنها منبع تغذیه بدون وقفه یا جایگزین تهیه کرد. در ادامه به بررسی برق اضطرارای اینورتر خواهیم پرداخت.

ssdsds

یو پی اس لاین اینتراکتیو اینفورم ۲۰۰۰-۶۰۰ وات

خرید کنید

وظایف دستگاه یو پی اس

وظیفه اصلی یو پی اس ایجاد یک اتصال مطمئن مستقیم هنگام نوسانات شدید برق و قطعی برق است تا دستگاه الکترونیکی که به آن وصل است دچار مشکل و خرابی نشود.

یو پی اس برای تامین انرژی خود از دو منبع استفاده می نماید اولین منبع آن برق شهر است که که با دوشاخه به همدیگر متصل می شوند به این صورت انرژی مورد نیاز دستگاه فراهم می شود.

اگر برق قطع شود یو پی اس وارد عمل می‌شود برق مورد نیاز دستگاه را با انرژی که درون باتری های خود ذخیره کرده است تامین می کند. باتری یو پی اس در شرایط نرمال عادی غیر فعال است یعنی انرژی برق لوازم الکترونیکی توسط برق شهری تامین می شود و همچنین باتری یو پی اس نیز به همین صورت شارژ می‌شود.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو اینفورم ۳۰۰۰-۱۰۰۰ وات

خرید کنید

انواع یو پی اس

UPS ها بر اساس ساختار و عملکردشان به سه نوع، یو پی اس آنلاین (online)، یو پی اس لاین اینتر اکتیو(Line interactive)، یو پی اس آفلاین(offline) تقسیم می شوند.

یو پی اس آنلاین

با روش تبدیل دوگانه یا همان  Double conversion  است. ‏یو پی اس آنلاین به طور پیوسته تبدیل می کند و بی وقفه ولتاژ متناسب را تبدیل به ولتاژ مستقیم می کند تا باتری شارژ شود. یوپی اس ها در مواقع اضطراری نیازی به کلیدزنی مکانیکی بار خروجی را تغذیه می کند به همین دلیل تاخیری در تامین برق خروجی به وجود نمی‌آید به طوری که تاخیر ۳۰ میلی ثانیه است.

یو پی اس آفلاین

در شرایط عادی یو پی اس آفلاین از طریق ارتباط مستقیم الکتریکی ارتباط ورودی و خروجی را برقرار می کند یو پی اس آفلاین در شرایط عادی مستقیماً از طریق برق ورودی بارهای خروجی را تقسیم می کند و هنگامی که ولتاژ ورودی کمتر یا بیشتر از میزان استاندارد باشد یو پی اس اینورتر خروجی را فعال می کند تا بارهای خروجی به وسیله باتری تغذیه شوند.  شکل موج دریا پی اس های آفلاین سینوسی است.

یو پی اس های لاین اینتراکتیو

یو پی اس های لاین اینتراکتیو شباهت بسیاری به یوپی اس های  آفلاین دارند و شکل مشترک یو پی اس ها نیز سینوسی می باشد. ‏یوپی اس های لاین اینتر اکتیو در شرایط معمولی از طریق اتو ترانسفورمر قابلیت تنظیم دامنه ولتاژ دارد و باتری که در حالت شارژ وجود دارد ارتباط ورودی و خروجی را برقرار می کند هنگام قطعی برق باتری یو پی اس توسط اینورتر دستگاه های مصرف کننده را تغذیه می کند.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو رکمونت هیراد ۶-۱ کاوا

خرید کنید

نکات مهم برای انتخاب یک سیستم برق اضطراری

در کل نکات زیاد و مهمی برای انتخاب سیستم برق اضطراری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. در ادامه به مهم ترین این نکات اشاره شده است.

شما باید بدانید که چقدر ولتاژ و مصرف برق برای دستگاه ها نیاز دارید. برق مورد نیاز برای تجهیزاتی را که باید در زمان قطع برق روشن شوند جمع آوری کرده و بر اساس تعداد دریافتی، یو پی اس، اینورتر یا ژنراتور مناسب را برای دستگاه های خود فراهم کنید.

به طور کلی، شما باید از یک منبع تغذیه قوی تر برای دستگاه های پرمصرف استفاده کنید. در چنین مواردی، یو پی اس می تواند گزینه بسیار بهتری باشد و می تواند ولتاژ و جریان بیشتری را برای وسایل برقی تأمین کند.

اگر می خواهید از منبع تغذیه بدون وقفه برای تجهیزات حساس مانند تلویزیون استفاده کنید، باید مطمئن شوید که ولتاژ خروجی منبع کنترل شده و ثابت است تا تجهیزات نسوزد. برای تجهیزات حساس، استفاده از UPS که بتواند جریان خروجی را ثابت نگه دارد، گزینه بهتری است.

نکات مهم برق اضطراری

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو هیراد ۶-۱ کاوا

خرید کنید

جمع بندی

در این مقاله به بررسی مناسب ترین برق اضطراری پرداختیم، چگونگی و عملکرد آن ها را توضیح داده ایم پس با مطالعه مطالب گفته شده می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید. تسلا یکی از مجهزترین و تخصصی ترین مراکز عرضه برق اضطراری یو پی اس به مشتریان است و با جدیدترین تجهیزات آماده خدمت رسانی است.

در حقیقت اکثر مصرف کنندگان لوازم خانگی در ایران به دنبال قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول برای تجهیزات مورد نظر خود هستند. از آنجایی که رنج قیمت یو پی اس برای برندهای مختلف بسیار متفاوت است و منبع تغذیه یو پی اس همیشه توصیه می شود، ابتدا برق مورد نیاز یو پی اس را تعیین کنید و سپس بر اساس محدودیت ها و مشخصات فنی. عواملی مانند اندازه و ابعاد، نوع باتری و کیفیت عملکرد و حتی برندی که می‌خواهید انتخاب نهایی خود را انجام دهید را در نظر بگیرید.

خریداران و مشتریان می توانند برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم جهت خرید مناسب ترین برق اضطراری و یو پی اس (UPS)  با شماره تلفن های درج شده در سایت با ما تماس بگیرند.

 

جهت ارتباط با کارشناسان فروش شرکت و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید ۰ ۲ ۱ - ۸ ۸ ۸ ۶ ۱ ۲ ۵ ۳ ۰ ۲ ۱ - ۸ ۸ ۳ ۱ ۲ ۴ ۵ ۶ ۰ ۹ ۱ ۹ ۴ ۵ ۵ ۱ ۸ ۹ ۶ ۰ ۹ ۱ ۰ ۴ ۶ ۰ ۹ ۳ ۹ ۳

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *